vår yoga online

I vår yoga online får du 3 olika yogaformer
Från Januari 2021 startar våra Yogaklasser Online

I vår yoga online får du 3 olika yogaformer. Det är viktigt att hålla i gång, speciellt nu när vi begränsas i vårt umgänge och i våra verksamheter. Att sköta om kroppen, att andas rätt och ge en själv tid för reflektion och avslappning har blivit vitalt. Vi vill fortsätta ge dig samma möjligheter som när vi kunde träffas fysiskt i våra yogalokaler. Därför kan du från januari 2021 hitta vår yoga online. Vi erbjuder dig tre olika typer av yoga.

Bokning av vår yoga online

Boka dina yogaklasser i god tid i vår webbutik: https://shop.greenyoga.se/product/digitala-klasser-live/

Det är inte bara LIVE

Under våren kommer vi även att bygga ut vårt bibliotek av förinspelat material i form av yogaklasser, meditation, andningsövningar, korta föreläsningar. Du kan när som helst du har tid ta del av detta material på abonnemangsbasis.

I vår yoga online får du 3 olika yogaformer

Vår yoga online kan göra skillnaden

Isolering, inaktivitet, begränsningar i livet när vi inte kan träffas och tillsammans göra yoga, meditera, träna på vår andning, allt detta kan få negativa konsekvenser för vår hälsa. Det är därför vi vill ge dig möjligheten att delta i våra sändningar.

Innehåll i våra sändningar

I vår yoga online får du 3 olika yogaformer. Oavsett vilken yogaform du väljer så kommer du att få välgörande fysiska övningar på den nivå som du kan klara av. Du kommer att lära dig andningstekniker som är gynnsamma och stärker din andning och gör dina lungor starkare och motståndskraftigare. Du lär dig avslappning, olika sätt att låta stressen rinna av kroppen och sinnet. Kort och gott så får du tillfällen att ta hand om dig.

Fysiska yogaövningar

De olika yogapassen är olika ansträngande från MediYogans låga intensitet via Klassiska Yogans fokus på avslappning och meditation till Kundalini Yogans dynamik och energi. Oavsett vilken form du väljer så kan alla övningar anpassas till just din nivå.

Andningsövningar

Andas gör vi alla men ofta märker vi inte att vi andas på ineffektivt sätt och använder bara bråkdelen av lungorna. Genom att träna djupandning och andra andningstekniker kan vi träna på vår andningsmuskulatur. Vi lär oss även att andas på ett sätt som för tillfället är optimalt. Bukandningen med djupa andetag tränar på de muskler som behövs för effektiv andning. Rätt andning ger våra inre organ en väl behövlig massage och påverkar tom hur våra tarmar mår. I tider då vi riskerar infektioner i luftvägarna är det bra att träna på andningstekniker som stärker våra lungor.

Meditation

Utöver att vi stärker vår fysiska kropp med bra övningar och lär oss effektiv andning så behöver vi stärka oss mentalt. Meditationer som hjälper oss att hantera stress ger oss verktyg att klara den utmaningar som vi utsätts för i våra liv.

Boka dina yogaklasser i god tid i vår webbutik: https://shop.greenyoga.se/product/digitala-klasser-live/

Vill se se vårt schema, klicka här.

%d bloggare gillar detta: